Sponzorování nemá podobu daru v pravém slova smyslu – je založeno na určitém „obchodním“ vztahu, kdy nezisková organizace poskytuje sponzorovi nějakou propagační či reklamní službu.
Sponzorská smlouva je tedy svou podstatou nikoli darovací smlouvou, ale smlouvou o poskytnutí reklamní služby či smlouvou o spolupráci podle obchodního zákoníku.
Platba, kterou sponzor neziskové organizace poskytne, je pro něj nákladem na propagaci a reklamu – tedy nákladem daňově uznatelným – a sponzor jej může v plné výši odečíst od základu daně.
Pro neziskovou organizaci však příjem ze sponzorského vztahu není osvobozen od daně z příjmu (přesáhne-li výši odečitatelné položky, zaplatí z něj nezisková organizace státu daň).
V našem případě přichází jako předmět sponzorování v úvahu:
- reklama na těchto webových stránkách
- reklama při propagačních akcích Nadačního fondu Školní pomůcky
- umístění loga či propagačních materiálů sponzora na námi pořádaných
- benefičních akcích